top of page

Standaard marketing slaat de plank mis bij impactondernemers

Bijgewerkt op: 19 okt. 2023


Wat niet veel mensen weten is dat de huidige marketingstrategieën niet werken als je zelf op een ander niveau naar de wereld kijkt. Marketing dat gericht is op het binnen halen van klanten, winst maken en scoren, rijmt niet met iemand die een bewustzijn heeft dat verlangt naar een mooiere wereld. Toch zijn er manieren om beide werelden naar elkaar toe te laten komen, zodat je niet het gevoel hebt om je ziel te hoeven verkopen. Inzicht in hoe dit werkt op bewustzijnsniveau is essentieel om het verschil te maken met je idealen én voldoende inkomsten te krijgen.


Misschien struggle jij er ook wel mee: je promotie van je bedrijf. Het voelt als jezelf verkopen en de klanten blijven weg. Je hebt menig marketingtraining gevolgd of een business coach in de arm geslagen. Maar bij jou lijkt het allemaal niet te werken terwijl je coach gouden bergen belooft en jij daar alleen maar armen van wordt. Je hebt ook nog eens het gevoel dat je steeds een verkooppraatje af steekt. Dat voelt niet als authentiek en bij jou passend.


Hoe komt het dat het niet werkt

Je zou aan jezelf kunnen gaan twijfelen dat je iets niet goed doet, maar er is een mismatch met de oude manieren van marketing en jouw bewustzijn. Het antwoord ligt in de onderliggende drijfveren die je hebt. Als je een droom hebt om voor een ideale wereld en een zogenaamde impact ondernemer bent wil je niets liever dan anderen helpen. Jouw missie is er voor iets groters dan jijzelf. De huidige marketingmethoden zijn er vooral voor jezelf om winst te maken. Dat is een totaal andere drijfveer. Binnen bewustzijn-marketing zijn jouw drijfveren van een andere orde.


Hoe werkt het wél?

Wanneer jij je kunt inleven in jouw doelgroep ben je al een hele stap vooruit. Ook wanneer je inzicht krijgt in de dynamieken achter marketing en bewustzijn. Wat je hiervoor nodig hebt is om in te schatten welke drijfveren jouw doelgroep heeft én waar jouw drijfveren over gaan. Als deze twee niet met elkaar matchen zie je vaak dat je helemaal geen voldoening haalt uit je werk.


Speciaal voor ZZP’ers en ondernemers die op een positieve manier impact willen maken in de maatschappij ontwikkelde ik bewustzijn-marketing. Daarin geef ik je inzicht in je communicatie en je promotie van je bedrijf op een manier die bij jou past. Wil je meer weten hoe dat werkt? Lees dan verder.

Comments


bottom of page